April 27, 2012

ALLAH itu maha adil :)

hehe, assalamualaikum, cewaaah, mentang2 tajuk mcm solehah kan, tbe2 je bg salam, keh3
haha, takdelaaah, sebenarnya just nak share satu cte, for me the story just nice, byk moral value,
okay bismillah, cmne cte dye, pasal sabda our beloved prophet, Rasullulah, maksudnye je, hehe
satu hari dtg sorang sahabat jumpa nabi, dye sdey dan berkata,
"ya Rasulullah, aku sangat sdey, aku baru saja kehilangan sorang lagi anak yg bru lahir, dah 3 kali ya rasul"
 nabi bersabda,
"bergembiralah, kerana anakmu itu sdg menunggumu di dpn pintu syurga"
seronok la kan lelaki td, then dtg sorng lagi laki, ckp cne kalau ank dye dah 2 org meninggal,
nabi cakap,
dye juga sdg menunggumu,
sama jugak kalau sespe hilang sorang anak time lahir, baby tu tngu ibu abah dye kat dpn pintu syurga.
tbe2 aisyah tanya kat rasulullah,
cne pulak kalau org tu takde anak sbb dye janda atau duda ? or tak kawen ? 
nak tau nabi cakap ap ? haaa, part ne plg best, rse cm nak nanges je time dga ne tau, hehe
rasul caakap, kalau cmtu, aku yang akan menunggu mereka di hadapan pintu syurga, bukankah itu lebih baek ?
haaaa, spe yg rse nak nanges angkat tangan ! ya allah, sampi cmtu kan sayang rasul kat umat dye,
jadi sepatutnya, kite kne rse thankful sgtsgt tau, :D 
okay, byk sgt simpang ne tak straight :| haha,
just nak cakap, dalam hidup aku ne, semuanya adil, itu ap yg aku dah realized lah kan, 
 duludulu time jepp suka aku, aku tak suka dye, so skrng aku mcm terglegle kat dye, dyee dah ad org laen.
time ad jepp, aku ignore cah, ble ad masalah je nk cr cah, skrng jd mcm tu jugak. Naah, ne ap yg aku dah sedar yea, no hard feeling no heart feeling yea, im sorry :) 
kalau aku lah kan, skrng ne rse mcm mcm gle tau tak, heh, tapi takpe, i've decide, this blog is just utk story story yg aku rse nak share je, hehe, i got other place to spill everything that i feel, so i can pretend that im a tough ;) HAHA, tapi aku mmg tough pun yea, haha, 


ps: please do pray for me yea korang. 
 and me, please dont be sad, ALLAH is always with me. just remember that zai :')